Gisteren tijdens de bijeenkomst van Go4Bizz kwam ik in gesprek met een aantal mensen over personal branding. Een interessant onderwerp ;0)
Wat opviel was hoe weinig de gesprekspartners hadden met online personal branding. Er werd zelfs gesteld dat online er niet in betrokken werd omdat het om de ‘persoonlijke touch’ ging. Personal branding is toch veel eenvoudig met online?
Wat denk jij ‘personal branding’ kan dat succesvol zonder online?
Nee, dat kan niet. Personal branding zonder online? Gaat niet werken.
Sociale context, dus oa naamzoeken op Google, kijken op Hyves, Linkedin, Facebook, Twitter, FriendFeed, etc… is een van de eerste researchdingetjes die we doen. Linkedin is niet alleen een rolodex meer, ook hier is weer de sociale context aanwezig. Het netwerk, de slideshare, blogartikelen, etc…
Ben je niet online te vinden? Dan besta je gewoon niet 🙂 Ben je niet online? dan heb je geen reputatie en dus geen autoriteit.
Zonder Internet zou Personal Branding als begrip wellicht niet eens hebben bestaan. Het kan ook zonder online, maar online is een versnellingsfactor voor je reputatie. Offline reputaties vragen trouwens reputatie vooraf. Geen krant of tijdschrift die je om een mening vraagt als je niet eerst een reputatie hebt. Online kun je stap voor stap, maar ook heel snel aan een reputatie bouwen.