Tatatataa (denk aan aankondigingsmuziek op de achtergrond)
Dames en heren graag kondigen wij de 8e Nederlandse marketing blog kermis aan.
We hebben een aantal bijzonder attracties voor jullie verzameld. Een bonte verzameling van oudere en nieuwe artikelen. Een brede selectie van blogs met uiteenlopende onderwerpen.
In volgorde van binnenkomst presenteer ik u:
Tips voor succesvol groeien
Marco Bouman met Meer klanten door nieuwe marketing
Marco gaat op de nieuwe wetten van de marketing, o.a.: Ga de interactie aan met uw klant, Geef gratis, Handel vanuit passie en plezier, Geen concurrentie maar overvloed…
Recruitment matters
Bas van de Haterd met Trends aan tafel en recruitment
Bas legt uit hoe hij andere blogs leest en probeert te vertalen naar arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Hij vertaald trends aan tafel (over wat wij op tafel zetten) naar zijn vakgebied.
Blog Zichtbare zaken
Huub Koch met Een heldere briefing: Een goed begin helpt echt!
Huub geeft een uitleg waarom een briefing zo belangrijk is. “Vormgeving in dienst van de inhoud en niet van zichzelf.” Met een uitleg hoe je tot de opstelling van een briefing kunt komen.
Internetrecht: actualiteiten en commentaar
Arnoud Engelfriet met Memo van uw juridische afdeling
Wat heeft een jurist te maken met online marketing? Nou Arnoud komt met een paar handige onderwerp voor een online marketeer. Denk aan de Wet Koop op Afstand, het verbod op ongevraagde reclame per e-mail of sms, of zelfs maar iets triviaals als je KVK-nummer op je zakelijke e-mails moeten zetten. De belangrijkste nieuwe wetgeving betreft de nieuwe regels rondom oneerlijke handelspraktijken.
Spotlighteffect
Ernst-Jan Pfauth met YouTube meets Idols
Ridzert Beetstra gaat in kamerdansen.nl een initiatief van Nivea. Waarbij het hem opvalt dat de doelgroep heel open hun kunsten delen met het publiek.
Whelp
Theo Bakker met Nofollow-pagina’s uitsluiten van PR building
Theo legt uit waarom je sommige pagina’s niet wilt laten opnemen in de zoekmachines. Daarbij een korte uitleg hoe je dan deze pagina’s uitsluit.
Tom Scholte Personal Branding
Tom Scholte met Versterk je positie in 3 stappen
Volgens Tom kun je jouw positie versterken in 3 stappen: wees onderscheidend, verhoog je geloofwaardigheid en zorg dat je relevant bent.
Mokka Marketing
Arjan in’t Veld met Ouderenmarketing door een andere bril
Het artikel geeft inzicht in het afstudeerproject van Bertien Koopman aan de Universiteit Twente. Zij onderzocht het begrip seniorenmarketing vanuit ruim 90 wetenschappelijke theorieën.
ZB Digitaal
Edwin Mijnsbergen met De bedrijfsfilosofie van Brunello Cucinelli
Edwin beschrijft werkbezoek aan de werkplaats van het bedrijf van de steenrijke Brunello Cucinelli, dat tevens fungeert als opleidingscentrum en in de toekomst zelfs als regionaal cultureel centrum.
Het professionele verkoopvak
Harro Willemsen met De tien meest irriterende verkooplingo
De 10 meest irritante uitspraken van de afdeling verkoop, denk hierbij aan: Jong en dynamisch, conculega, Kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen…
EdWords.nl Zoekmachine Marketing Blog
Eduard Blacquiere met Google: Navigatiedienst of Mediabedrijf?
Eduard verteld meer over de nieuwe functie van Google, search within a search. De functie is ontstaan omdat veel navigatiezoekers vaak alsnog hun zoekopdracht verfijnen om verder te zoeken binnen de betreffende website. Of zit er nog meer achter?
Punkmedia
Henk-Jan Winkeldermaat met En hij is full-frame, (dromen over de 1Ds Mark III)
Henk-Jan vertelt meer over de camera die hij gebruikt voor zijn werk, deze is namelijk full-frame….eeeuh full-frame?? Laat Henk-Jan het je uitleggen.
peterdesmyttere.com
Peter Desmyttere met Twitter? Nee, bedankt.
Peter heeft Twitter getest en komt tot de conclusie dat het zakelijk niet werkt. Hij geeft het advies om als ondernemer, die het druk heeft, slechts twee maal per dag de e-mail te lezen, geen Blackberry en te stoppen met Twitter.
Weblog Olaf Molenaar
Olaf Molenaar met Waarom zou ik nou gaan bloggen?
Olaf bekijkt waarom mensen en bedrijven zo bang zijn voor bloggen en vergelijkt dit met ondernemers die bloggen juiste hebben omarmt. Als laatste geeft hij nog een persoonlijk voorbeeld hoe de zoekresultaten worden beinvloed door bloggen.
Hardcopy
David Brinks met Gaaf idee – Mini-bi-Xenon
Een billboard aan de zijkant van een pand met een mini met Xenon verlichting. Of toch niet?
andrescholten.nl
Andre Scholten met Webmail clients en Google Analytics
Andre legt uit hoe de verwijzingen vanuit mail clients je zoekresultaten kunnen vertroebelen. Verder geeft hij tips hoe je dit kunt verminderen.
Pieter Voogt op deondernemer.nl
Pieter Voogt met Hoe populair is uw website?
Pieter vertelt meer over de waarde die Google toekent aan websites; PageRank. Een indicator die aangeeft hoe populair de site is.
Flitter.nl Online Marketing Blog
Roeland Pater met Skoeps stopt. Een signaal dat we niet moeten missen?
Skoeps is gestopt. Een website die draait om burgerjournalistiek kon het niet redden. Heeft het te maken met angst van de adverteerders. Is dit innovatieve concept te vroeg? Roeland vraagt het zich af.
propaganda
Lode Broekman met Succesvolle sociale netwerken: het W3 model – deel 3
Alweer deel 3 van 3, over succesvolle sociale netwerken. Dit deel gaat over; wat wordt er gedeeld met Wie en Hoe? De eerste 2 delen gaan over Waarom en Wie. Het gaat om het delen van content want zonder interactie is er geen community.
Sales is een vak!
Rikkert Walbeek met Cold calling.
Rikkert geeft uitleg waarom cold calling belangrijk is, iedere verkoper moet cold calls doen. Of je een marketing apparaat tot je beschikking hebt dat voor voldoende leads zorgt. In de praktijk zullen de meeste verkopers echter zelf voor (een deel van) hun leads moeten zorgen. Cold calling is dan 1 van de manieren om zelf die leads te vergaren.
Checklist
Erwin Blom met Twitter evangelist
Erwin legt enthousiast uit waarom hij Twitter gebruikt en wat het hem oplevert. Dit verhaal is eerder verschenen in Bright. Erwin: “In de afgelopen 6 maanden heb ik dankzij Twitter meer leuke mensen ontmoet dan de 6 jaar ervoor.” Een mooi verhaal tegenover het eerder genoemde artikel van Desmyttere.
Usabilityweb.nl
Rozalinde Kriens met Het ontwerp van de beste gebruikersbeleving?
Wow, een zeer uitgebreid en interessant artikel van Rozalinde over gebruikersbeleving. Belangrijk is hierbij dat je een gebruikersgroep kiest (je niche). Je kunt namelijk geen optimale gebruikersbeleving maken voor iedereen, je moet kiezen voor welke groep je de beste gebruikersbeleving wilt maken.
Karel Geenen
Karel Geenen met Sonja Bakker voor je website
De inspiratie is voor Karel gekomen uit het feit dat de gemiddelde webpagina de afgelopen 5 jaar 3 maal zo groot is geworden. Om je laadtijd zo laag mogelijk te houden vind je in dit artikelen tips om je pagina zo klein mogelijk te houden. Ook nog enkele links naar oplossingen hoe je kunt meten hoe groot je pagina is en wat de laadtijd bedraagt.
Usarchy.com
Ruben Timmermans met 5 Praktische Tips voor Usability Testen
Ruben komt met 5 praktische tips hoe je nu een usability test opzet; van deelnemer tot locatie en vraagstelling.
Erno Hannink
Een artikel van mijn eigen site 10 pagina’s die elke bedrijfsblog nodig heeft
Een overzicht van de meest belangrijke pagina’s die niet mogen ontbreken in een bedrijfsblog. Pagina’s als; over, contact, disclaimer, privacy…
update 7 mei
Er was nog een attractie die ik gemist heb en je niet wil onthouden:
Kletskous
Catharina Bethlehem met Deur open en drempels slechten voor een groter marktaandeel
Catharina is een enthousiast open source aanhanger. In dit artikel laat ze zien hoeveel drempels er soms worden opgeworpen om te blijven werken met Microsoft. Een omschakeling naar open source kun je niet afdwingen maar je kunt wel de deuren open zetten en de drempels zo klein mogelijk maken. Zo is er bijvoorbeeld de release party van Ubuntu op 17 mei te Amsterdam.
Zo.
Ik hoop dat jij net zo hebt genoten van de attracties als ik :o)
Het was heerlijk om ze te lezen en vanuit de verschillende invalshoeken naar marketing te kijken.
Dit waren de aanmeldingen voor deze kermis. Je kunt jouw artikel voor de volgende editie van de nederlandse online marketing kermis mailen naar onlinemarketingblogkermis@gmail.com. Waarom je dat zou moeten doen? Ruben geeft je motivatie om mee te doen aan de kermis.
Als je de volgende online marketing kermis zou willen hosten, geef dat dan door aan Ruben van Usarchy.com.
[…] is de achtste Online Marketing Blog Kermis van start gegaan met Erno Hannink als gastheer op zijn blog […]
[…] dit moment staat alweer de 8e online marketing blog kermis live. Dit is een fenomeen dat is over komen waaien vanuit Amerika. Een aantal bloggers leveren […]
[…] er je voordeel mee en lees hier de artikelen. Stem of voeg toe aan […]
[…] er je voordeel mee en lees hier de […]
[…] heeft Erno Hannink op zijn blog Enthousiasmeren.nl de 8e online marketing blog kermis live gezet. Een blogkermis is een verzameling artikelen van verschillende […]
[…] Nederlandse online marketingblogkermis #8 is […]
[…] één van de betere stukken ingezonden en die worden centraal op één site gezet, dit keer bij Erno. Kijk welke u leuk vind, les deze en misschien is het blog wel waard te blijven […]
[…] in de draaimolen klim, verwijs ik u vriendelijk door naar de mooie artikelen die kermisdirecteur Erno Hannink verzameld […]
[…] Enthousiasmeren is de nieuwe Online Blog Kermis online gegaan, uiteraard is Flitter ook weer van de partij. Ze […]
Een mooie lijst weer!
Ik had me voorgenomen om ook mee te doen aan de eerstvolgende kermis, maar ik moet de aankondiging gemist hebben. Mocht de organisator van de eerstvolgende blogkermis dit t.z.t. lezen, tip me dan even wil je? 😉
[…] volgen? Abonneer je dan op mijn RSS feed. Bedankt voor je bezoek!De achtste marketing kermis staat vandaag online bij Erno Hannink van Enthousiasmeren. De kermis is een ¨evenement¨, […]
Ziet er goed uit Erno! Bedankt voor de organisatie!
Excuses Sint ik had je geen bericht gestuurd vooraf.
Volgende keer ben je er gewoon wel bij, zeker als je nu al de volgende kermis, 9 juni (deadline 6 juni), in je agenda zet 😉
[…] ~ Nederlandse online marketing blog kermis #8 – 7 mei 2008 | Enthousiasmeren […]
Hai Erno,
Complimenten voor de kermis. 25 mooie artikelen en ook nog snel en goed georganiseerd.
Eh, wanneer vind de volgende online blog kermis weer plaats? Ik had er eerlijk gezegd niet eerder van gehoord.
@Navin, dan is dit toch een mooie start hoop ik?
De volgende kermis vindt 9 juni plaats, deadline voor aanleveren artikelen is 6 juni op onlinemarketingblogkermis@gmail.com.
De host is nog onbekend.
Veel plezier.
@Marco dank en jij ook voor je artikel.
@Erno: Ik vergeef het je en plaats het in mijn agenda.
[…] mijn aankondiging. Maar de altijd enthousiaste Erno Hannink heeft er weer wat moois van gemaakt, de blogkermis van deze maand. Er staan maarliefst 26 artikelen in, dit zijn mijn […]
Zo stevige kermis deze keer! Veel attracties en kwalitief ook goed verzorgd. Nice!
[…] blog kermis staat nu online bij Andre Scholten. Met 14 artikelen is het een kleinere kermis dan de vorige, maar dat zal te maken hebben met de korte tijd tussen de achtste en deze negende editie. Wel […]
[…] mijn aankondiging. Maar de altijd enthousiaste Erno Hannink heeft er weer wat moois van gemaakt, de blogkermis van deze maand. Er staan maarliefst 26 artikelen in, dit zijn mijn […]
[…] Nederlandse online marketing blog kermis #8 – 7 mei 2008 (enthousiasmeren.nl) […]
[…] Nederlandse online marketing blog kermis #8 – 7 mei 2008 (enthousiasmeren.nl) […]
[…] blog kermis staat nu online bij Andre Scholten. Met 14 artikelen is het een kleinere kermis dan de vorige, maar dat zal te maken hebben met de korte tijd tussen de achtste en deze negende editie. Wel […]
[…] achtste marketing kermis staat vandaag online bij Erno Hannink van Enthousiasmeren. De kermis is een ¨evenement¨, […]
Wat laat, maar toch bedankt voor de info!
[…] bijvoorbeeld de Nederlandse online marketing blog kermis. Ze hebben mij altijd enorm veel links […]
[…] dit moment staat alweer de 8e online marketing blog kermis live. Dit is een fenomeen dat is over komen waaien vanuit Amerika. Een aantal bloggers leveren […]
Erg leuke artikelen!